woensdag 4 juni 2014

ene voet voor de andere!



Ik loop,
mijn ene voet voor de andere
een pad 
ik kijk naar achter waar ik niks kan veranderen 
Ik kijk naar voren en zie niks anders als mist 
Ik loop door,
Door de troebelheid

En in de mist zit een uitgehongerde man te vissen onder een boom vol appels 
Ik vraag of hij er een kan missen '
en de man zegt: 
Natuurlijk als je mij maar laat vissen
Ik heb honger en ze willen niet bijten 
ik deel de appel en neem een hap en geef het andere deel aan de man 
tranen vallen van zijn ogen want van het eten van appels wist hij niks van 




Ik loop,
mijn ene voet voor de andere
een pad 
ik kijk naar achter waar ik niks kan veranderen 
Ik kijk naar voren en zie niks anders als mist, 
Ik loop door,
Door de troebelheid


in de verte zie ik een kroeg 
ik loop erheen en open de deur 
binnen dansen zondaars & heiligen,
hand in hand dronken op muziek zonder geluid of band
de muziek speeld in hun hoofd 
geschonken als drank 
ik drink ,dans en zing mee 
de muren zoemen 
en het leven vult de kroeg 
 als de oceaan de zee!  



en ik loop verder 
mijn ene voet voor de andere
wat ik achter me laat kan ik niet veranderen 
Ik kijk naar voren en zie niks anders als mist 
Ik loop door,
Door de troebelheid 



de mist word dikker en ik stop net op tijd 
want het einde van mijn pad is daar
ik kijk uit over een diepe leegte 
en de mist lost op 
en de zon komt op 
mijn pad achter mij verdwijnt 
en wordt voor mij, een brug 
over de leegte,  
een brug door de open gebroken wolken, 
en zie mensen zoals ik , 
in cirkels door de troebele paden kolken



Ik loop mijn ene voet voor de andere
der is niks meer voor mij 
en niks achter
omgeven door licht 
en dichter bij de zon
mijn harde hart word weker en zachter 
tot er niks anders is als licht en geluid



mijn pad verdwijnt en ik zweef
ik kijk naar de zon en zie mij, 
ik kijk naar mij en zie de weerspiegeling van zon, 
Ik sluit mijn ogen en laat mij gaan,
ik merk het verdwijnen van de zon 
en open mijn ogen 
om weer te zijn op het troebele pad 
waar ik zo lang geleden begon



ik loop,
ene voet voor de andere
een pad,
in een loep tot we veranderen! 

1 opmerking: